Τα θέλει όλα η Τουρκία από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Δεκέμβριος 6, 2016
Βερολίνο: Αδιανόητο να ανοίξουν τώρα νέα κεφάλαια για την Τουρκία, αλλά συνεχίζουμε
Δεκέμβριος 6, 2016

«Αερομαχίες» για τα τέλη αεροδρομίων στην Ευρώπη

Στο στόχαστρο των αεροπορικών εταιρειών τα τέλη στα αεροδρόμια της Ευρώπης. Αυξάνουν την πίεση προς την Κομισιόν οι αεροπορικές με στόχο την αναθεώρηση σχετικής κοινοτικής Οδηγίας. Γιατί έγιναν «μήλον της έριδος» τα τέλη των αεροδρομίων.

Θερμό «μέτωπο» μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων διαμορφώνονται στην Ευρώπη. Στο επίκεντρο της υποβόσκουσας από καιρό αντιπαράθεσης των δύο «στρατοπέδων» βρίσκονται οι χρεώσεις (αερολιμενικά τέλη) που επιβάλλουν οι εταιρείες αεροδρομίων στις αεροπορικές εταιρείες.

Οι σχέσεις των δύο πλευρών, όπως φαίνεται, κινούνται πολύ κοντά στη ζώνη «ανάφλεξης» με την Κομισιόν να καλείται να επαναπροσδιορίσει άμεσα τους κανόνες του παιχνιδιού.

Οι «τροχιοδεικτικές» βολές της επαπειλούμενης σύγκρουσης εκτοξεύτηκαν χθες από τις Βρυξέλλες κατά τη διάρκεια συνάντησης που οργανώθηκε με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή Vim van de Camp στην οποία μετείχαν αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας.

«Αρκετά βάλαμε εμείς το χέρι στην τσέπη. Σειρά σας τώρα!» Αυτή φράση δεν ειπώθηκε ποτέ κατά τη διάρκεια της συνάντησης. Συνοψίζει, ωστόσο, τη θέση των βασικών αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης έναντι των αεροδρομίων.

Το… «ως εδώ και μη παρέκει» που απευθύνουν προς τις εταιρείες των αεροδρομίων οι αεροπορικές εταιρείες είναι αποτέλεσμα της πίεσης που δέχονται οι Ευρωπαίοι αερομεταφορείς από τους ανταγωνιστές τους από τις ΗΠΑ, την περιοχή του Κόλπου και την Ασία.

Την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη περιέγραψαν οι εκπρόσωποι της «Airlines for Europe» (Α4Ε). Πρόκειται για την Ένωση που συγκρότησαν μόλις στις αρχές του χρόνου γνωστές αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης όπως η δική μας Aegean ΑΡΑΙΓ -1,28%αλλά και οι airBaltic, Air France KLM, easyJet, Finnair, Icelandair, International Airlines Group (IAG), Jet2.com, Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair, TAP Portugal, Volotea.

Ενδεικτικό της ισχύος του ειδικού βάρους της νέας ένωσης είναι το γεγονός πως οι αεροπορικές εταιρείες που την απαρτίζουν διαχειρίζονται ένα στόλο 2.700 αεροπλάνων, διακινούν 550 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση και αντιπροσωπεύουν το 70% των αεροπορικών ταξιδιών που πραγματοποιούνται από/προς ή εντός της Ευρώπης.

Περισσότερα εδώ.