Στήριξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των διαδικτυακών επιχειρήσεων στην ΕΕ – Βελτίωση του φορολογικού περιβάλλοντος
Δεκέμβριος 6, 2016
Στήριξη της επαγγελματικής σταδιοδρομίας και της καθημερινής ζωής των Ευρωπαίων: «Συνασπισμός για τις ψηφιακές δεξιότητες και θέσεις εργασίας»
Δεκέμβριος 6, 2016

25 χρόνια πρόγραμμα MEDIA της ΕΕ: Επενδύοντας στη δημιουργικότητα, οικοδομούμε το μέλλον

Στις 01 και 02 Δεκεμβρίου εκατοντάδες κορυφαίοι κινηματογραφιστές, εκπρόσωποι του κινηματογραφικού κλάδου και υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής συγκεντρώνονται στις Βρυξέλλες για να διερευνήσουν τις επικείμενες προκλήσεις και ευκαιρίες για τον ευρωπαϊκό οπτικοακουστικό τομέα, καθώς και το μέλλον του προγράμματος MEDIA της ΕΕ, το οποίο συμπληρώνει φέτος 25 έτη.

Ο Άντρους Άνσιπ, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιος για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά δήλωσε τα εξής: «Το πρόγραμμα MEDIA επέτρεψε στις ευρωπαϊκές κινηματογραφικές ταινίες να προσεγγίσουν νέους θεατές πέραν των συνόρων, σε κινηματογράφους, φεστιβάλ, σχολεία αλλά και στο διαδίκτυο. Πρέπει να οικοδομήσουμε στην επιτυχία αυτή και να εξακολουθήσουμε να εργαζόμαστε για να εξασφαλίσουμε ότι οι Ευρωπαίοι, ιδίως οι νέοι που έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή, έχουν πρόσβαση σε ευρεία και ποικίλη νόμιμη προσφορά οπτικοακουστικού περιεχομένου. Η προσπάθεια αυτή συμβαδίζει με τις προσπάθειές μας για καταπολέμηση της πειρατείας.»  Ο αντιπρόεδρος Άνσιπ θα απευθύνει χαιρετισμό στην εκδήλωση 25 χρόνια MEDIA: επενδύουμε στη δημιουργικότητα, οικοδομούμε το μέλλοναύριο, το πρωί.

Ο Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας Γκίντερ Έτινγκερ δήλωσε τα εξής: «Με το πρόγραμμα MEDIA βοηθάμε τους δημιουργούς στην ανάπτυξη, συμπαραγωγή, διανομή και προώθηση των καλλιτεχνικών τους έργων. Πρόκειται για ένα ουσιώδες ευρωπαϊκό εργαλείο για την ανταγωνιστικότητα του οπτικοακουστικού κλάδου. Πιστεύουμε στο υψηλής ποιότητας και καινοτόμο περιεχόμενο και θα πρέπει να το στηρίξουμε για να ευδοκιμήσει στην ψηφιακή ενιαία αγορά.» Ο Επίτροπος Έτινγκερ θα μιλήσει στη σημερινή εκδήλωση.

Ο Επίτροπος Παιδείας, Πολιτισμού, Νεολαίας και Άθλησης Τίμπορ Νάβρατσιτς δήλωσε: «Οι δημιουργοί της Ευρώπης κατέχουν ηγετική θέση παγκοσμίως. Το πρόγραμμα της ΕΕ «Δημιουργική Ευρώπη» είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι αυτοί θα είναι σε θέση να εξακολουθήσουν να παράγουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και να προσεγγίζουν διευρυμένα ακροατήρια. Θα εξακολουθήσουμε να τους στηρίζουμε, και με καινοτόμα εργαλεία όπως ο μηχανισμός εγγυοδοσίας για τον πολιτιστικό και τον δημιουργικό τομέα ο οποίος βοηθάει τις ΜΜΕ του τομέα να έχουν πρόσβαση στη χρηματοδότηση.»

Οι συμμετέχοντες θα λάβουν μέρος σε συζητήσεις, εργαστήρια καθώς και σε πέντε διαφορετικά πάνελ. Σε αυτά θα συμμετέχουν εξέχοντες σκηνοθέτες όπως ο σερ Alan Parker (Ηνωμένο Βασίλειο), οι Jaco Van Dormael, Jean-Pierre και Luc Dardenne, Michaël R. Roskam (Βέλγιο) και ο Tomasz Wasilewski (Πολωνία), καθώς και εκπρόσωποι της κινηματογραφικής βιομηχανίας όπως ο Christophe Tardieu (διευθυντής του γαλλικού Εθνικού κέντρου κινηματογράφου – CNC), ο Ignacio Perez Dolset (ιδρυτής των Ilion Animation Studios), η Rikke Ennis (γενική διευθύντρια της TrustNordisk) και ο Peter Aalbaek (συνιδρυτής του Zentropa). Θα διοργανωθούν προβολές και στις δύο βραδιές.

Στην εκδήλωση, οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν νέες ιδέες (όπως η εμπειρία του κινηματογράφου εμβύθισης (immersive cinema) όπου οι θεατές αισθάνονται σαν να αποτελούν τμήμα της ταινίας) καθώς και καινοτόμες μορφές επιχειρηματικής συνεργασίας και τη διεύρυνση της πρόσβασης στο περιεχόμενο. Οι συζητήσεις θα συμβάλουν στον προσδιορισμό του μελλοντικού οράματος και της στρατηγικής κατεύθυνσης του προγράμματος MEDIA πέρα από τον ορίζοντα του 2020.

Θέματα προς συζήτηση:

  • Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό: Στον παγκόσμιο αγώνα δρόμου για αναζήτηση ταλέντων, κατάρτιση και στήριξή τους είναι καθοριστικό να γαλουχηθεί η νέα γενιά Ευρωπαίων δημιουργών και να βοηθηθούν οι επαγγελματίες για να προσαρμοστούν στους μετασχηματισμούς που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
  • Σε όλους μας αρέσουν οι ιστορίες: Η Ευρώπη είναι καλή στην εξιστόρηση ιστοριών. Οι καλές ιστορίες αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου και διαβαίνουν τα σύνορα. Ο πολλαπλασιασμός των διαύλων και των συσκευών έχει δημιουργήσει πρωτόγνωρα επίπεδα ζήτησης και δυνατότητες για νέες συναρπαστικές μορφές και τρόπους για να διηγείται κανείς ιστορίες.
  • Νέοι δρόμοι: Νέες στρατηγικές διανομής που συνδυάζουν πλατφόρμες και χρησιμοποιούν νέα μέσα και δεδομένα με «έξυπνους» τρόπους, θα είναι απαραίτητες προκειμένου τα ευρωπαϊκά έργα να προσεγγίσουν νέα ακροατήρια, ιδίως τους νέους που έχουν γεννηθεί και ανατραφεί στην ψηφιακή εποχή και αντιπροσωπεύουν το μέλλον των αγορών οπτικοακουστικών προϊόντων.
  • Νέες μορφές χρηματοδότησης: Είναι ουσιώδους σημασίας για την προσέλκυση των επενδύσεων που χρειάζεται ο κλάδος για να είναι ανταγωνιστικός στην Ψηφιακή Ενιαία Αγορά. Βασιζόμενη στην πείρα που έχει αποκτηθεί από τον Μηχανισμό εγγυοδοσίας για τον πολιτιστικό και τον δημιουργικό τομέα ο οποίος δρομολογήθηκε πέρυσι, η Επιτροπή στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη μέσων της αγοράς τα οποία θα συμπληρώσουν τα συστήματα επιχορηγήσεων του προγράμματος MEDIA.

Περισσότερα εδώ.