Γερμανία: «Καμία αύξηση στο πακέτο Γιούνκερ»
11 Οκτωβρίου, 2016
Παρατάθηκε η περίοδος αυξημένης συγχρηματοδότησης ΕΕ για Ελλάδα και Κύπρο
11 Οκτωβρίου, 2016

Η ΕΕ κινδυνεύει να χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει να χάσει το πλεονέκτημα της στην παραγωγή νέων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, ανάμεσα στους διεθνείς ανταγωνιστές της όπως οι ΗΠΑ, όπως προειδοποιούν ΜΚΟ, κορυφαίες εταιρείες και think tanks. Οι επενδύσεις σε προηγμένα βιοκαύσιμα έχουν καθυστερήσει λόγω της έλλειψης αποφάσεων σε πολιτικό επίπεδο, ενώ ευθύνη φέρει και η Επιτροπή, όπως ανέφεραν.

Οι μονάδες παραγωγής στις ΗΠΑ και στη Βραζιλία προχωρούν, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Φινλανδία έχουν καταργηθεί από το 2014. Πριν από το 2014, εγκαταστάσεις είχαν ανοίξει στην Ιταλία, τη Φινλανδία και τη Δανία. Τα προηγμένα βιοκαύσιμα που παράγονται από μη βρώσιμα υλικά, όπως τα υπολείμματα από τη γεωργία ή βιογενή αστικά απόβλητα, δεν δίνουν κίνητρα για την καλλιέργεια τροφίμων για τα καύσιμα, κάτι το οποίο είναι αμφιλεγόμενο.

«Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει την ανταγωνιστική θέση της στην καινοτομία καυσίμων μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο Κρις Μάλινς του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές. «Μετά από πολλά ελπιδοφόρα σχέδια που είχαν ξεκίνησει τα τελευταία χρόνια, οι επενδύσεις έχουν επιβραδυνθεί στην Ευρώπη λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας». Αυτό θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με δεσμευτικούς στόχους για τα προηγμένα εναλλακτικά καύσιμα στην επικείμενη ευρωπαϊκή κλιματική νομοθεσία για το 2020-2030.

Η Επιτροπή σκοπεύει να προτείνει νομοθεσία αναθεωρώντας την Οδηγία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στις 7 Δεκεμβρίου, ως μέρος μιας σειράς πολιτικών στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ενεργειακής Ένωσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση της εξάρτησης της ΕΕ από εισαγόμενη ενέργεια. «Η εμπιστοσύνη πρέπει να είναι μακροπρόθεσμη για την τόνωση των επενδύσεων», δήλωσε ο Τζόναθαν Μάρεϊ, εκπρόσωπος του οργανισμού «Low Carbon Vehicle Partnership».

Εταιρείες που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, ακτιβιστές, ενώσεις και πανεπιστημιακοί δημοσιεύουν έκθεση σχετικά με τα τεχνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη του να βρίσκεται κάποιος στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης της επόμενης γενιάς καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα.

Περισσότερα εδώ.