Ο Όρμπαν δεν θα επαναφέρει το νομοσχέδιο για τη μετεγκατάσταση προσφύγων
13 Νοεμβρίου, 2016
Τρίμηνη παράταση των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα της ΕΕ
13 Νοεμβρίου, 2016

Μπαλκ: Υψηλότερες οι χρεώσεις για τα οχήματα που ρυπαίνουν περισσότερο

«Επιτρέψτε μου να σας διαβεβαιώσω ότι δεν πραγματοποιούμε κάποια επανάσταση», ανέφερε η Βιολέτα Μπαλκ σε συνέδριο στις Βρυξέλλες αυτή την εβδομάδα, ενώ περιέγραφε τα σχέδιά της για την αναμόρφωση των κανόνων που διέπουν τις μεταφορές. «Τα τέλη διοδίων αποτελούν ένα κρίσιμο ζήτημα. Πρέπει να είναι δίκαια, διαφανή και ισότιμα», δήλωσε η Μπαλκ.

Η Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για θέματα Μεταφορών μίλησε σε συνέδριο που διοργανώθηκε από την οργάνωση καταναλωτών «Federation Internationale de l’Automobile» (FIA), η οποία ασκεί πιέσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ματαιώσει τα σχέδιά για αλλαγή των κανόνων διοδίων. Όπως υποστηρίζει η FIA, οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να είναι ελεύθερες να διαμορφώνουν τους δικούς τους κανόνες διοδίων.

Σπάνια τα διόδια έχουν κερδίσει την προσοχή των Βρυξελλών σε τόσο μεγάλο βαθμό. Τα σχόλια της Μπαλκ ακολουθούν μόλις μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση της Επιτροπής για συμβιβαστική σε μια παρατεταμένη διαμάχη με το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, καθώς είχε προταθεί νομοσχέδιο για μικρότερη χρέωση των γερμανών πολιτών στα διόδια, έναντι των υπολοίπων πολιτών της ΕΕ.

Προκειμένου να ξεπεραστεί η διαμάχη, η Βιολέτα Μπάλκ πρότεινε τη δημιουργία ενός νέου συστήματος διοδίων σε ευρωπαϊκό επίπεδο την επόμενη άνοιξη. Είναι γεγονός ότι πολλοί οδηγοί στις χώρες της ΕΕ πληρώνουν πολλά για τα διόδια, αλλά δεν βλέπουν τα χρήματα τους να επανεπενδύονται για τη βελτίωση της ποιότητας των δρόμων ή την κατασκευή νέων οδικών υποδομών, υποστηρίζει η FIA.

Σύμφωνα με μελέτη του οργανισμού, τα έσοδα από τις χρεώσεις των ΙΧ αγγίζουν τα 286.300.000.000 ευρώ αλλά μόνο τα 178.400.000.000 ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή οδικών υποδομών. Η Κύπρος δεν παρείχε κάποια στοιχεία όσον αφορά τη μελέτη.

Περισσότερα εδώ.