#40ΕΛΛΑΔΑΕΕ “ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ” – ΝΕΟ ΒΙΝΤΕΟ: ΜΥΡΣΙΝΗ ΖΟΡΜΠΑ
17 Ιουνίου, 2021
Έρευνα Ευρωβαρόμετρου: ευρεία στήριξη για τον εμβολιασμό κατά της νόσου COVID-19, ορισμένα όμως τμήματα του πληθυσμού παραμένουν διστακτικά
18 Ιουνίου, 2021

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΕΕ

Αθήνα, 17 Ιουνίου 2021

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

Επιτροπή Μεταφορών: τα κύρια βήματα για να καταστούν ασφαλέστεροι οι δρόμοι της ΕΕ

TRAN

 

 

 

·         Ασφαλή όρια ταχύτητας – 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές

·         Μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

·         Περισσότερα μέτρα ασφαλείας σε υποδομές και οχήματα

 

Το “όραμα για μηδενικές απώλειες” στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2050 απαιτεί πιο ισχυρά μέτρα οδικής ασφάλειας, όπως το όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα ή η μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, δηλώνουν τα μέλη της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN).

 

Δήλωση εισηγήτριας

 

Η εισηγήτρια του ΕΚ, Έλενα Κουντουρά (Αριστερά, Ελλάδα), δήλωσε: “Η ισχυρή πολιτική βούληση των εθνικών κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι απαραίτητη για να κάνουμε ό,τι χρειάζεται ώστε να μειωθούν κατά το ήμισυ οι απώλειες στους δρόμους έως το 2030 και να προχωρήσουμε πιο αποφασιστικά προς το “όραμα για μηδενικές απώλειες” έως το 2050. Πρέπει να κινητοποιήσουμε περισσότερες επενδύσεις προς ασφαλέστερες οδικές υποδομές, να διασφαλίσουμε ότι τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με τις καλύτερες τεχνολογίες διάσωσης, να θέσουμε όριο 30 χλμ./ώρα στις πόλεις σε ολόκληρη την ΕΕ, να υιοθετήσουμε μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και να διασφαλίσουμε αυστηρή εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας”.

 

Επόμενα βήματα

 

Το ψήφισμα για το Πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια πρέπει να ψηφιστεί από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου, πιθανώς κατά την ολομέλεια του Σεπτεμβρίου.

 

Ιστορικό

 

Η έκθεση αυτή αποτελεί την επίσημη απάντηση του Κοινοβουλίου στη νέα προσέγγιση της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ για την περίοδο 2021-2030 και το Πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030

Πηγή: Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα