Ανησυχία στους Σοσιαλιστές για την Σλοβακική Προεδρία της ΕΕ
7 Ιουνίου, 2016
ΜΚΟ: Η Κομισιόν «άκουσε» τη βιομηχανία για τη διαφήμιση του αλκοόλ
8 Ιουνίου, 2016

Κομισιόν: «Αμφιβολίες» για την βιωσιμότητα ενός άλλου South Stream

Αποστάσεις από τον αγωγό φυσικού αερίου South Steam παίρνει η Κομισιόν.Kληθείς να σχολιάσει το ενδεχόμενο μιας αναβίωσης του έργου, ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδιος για τα θέματα ενέργειας Maroš Šefčovič ) εξέφρασε αμφιβολίες ότι το έργο θα είναι εμπορικά βιώσιμο.

Κατά την επίσκεψή του στη Σόφια στις 27 Μαΐου, ο Επίτροπος Ενέργειας Miguel Arias Cañete, δήλωσε ότι η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ υποστηρίζει την κατασκευή ενός διανομέα φυσικού αερίου στη χώρα, και ότι το ρωσικό φυσικό αέριο θα μπορούσε επίσης να τροφοδοτήσει μια τέτοια υποδομή. Αυτό ώθησε το βουλγαρικό Τύπο στη διαπίστωση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αντιτίθεται πλέον στο έργο του αγωγού South Stream, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να φέρει το ρωσικό φυσικό αέριο προς την Ευρώπη μέσω της Μαύρης Θάλασσας, στο βουλγαρικό λιμάνι της Βάρνας.

Η επίσκεψη του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ελλάδα, η οποία έλαβε χώρα την ίδια ημέρα, αναμενόταν ευρέως να ανοίξει το δρόμο για μια άλλη προσπάθεια για την αναβίωση του South Stream, ή για να δημιουργήσετε μια άλλη εκδοχή του. Η Ρωσία θέλει να κατασκευάσει τον αγωγό Ποσειδών, ο οποίος θεωρείται ως άμεσος ανταγωνιστής του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού Trans-Adriatic (TAP), ο οποίος αποτελεί μέρος του υποστηριζόμενου από την ΕΕ Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου.

Φαίνεται ότι ο Ποσειδώνας είναι το νέο όνομα του τελευταίου μεγάλου έργου να μεταφερθεί ρωσικό φυσικό αέριο προς τη Νότια Ευρώπη. Οι προηγούμενες εκδόσεις είχαν βαπτιστεί «South Stream» (στη Βουλγαρία) και «Turkish Stream» (στο ευρωπαϊκό έδαφος της Τουρκίας). Ωστόσο, η διαδρομή του Ποσειδώνα παραμένει ασαφής.

Φαίνεται, ωστόσο, όπως και ο Έλληνας Πρωθυπουργός ο Αλέξης Τσίπρας δεν έχει ανταποκριθεί στις προσδοκίες της ρωσικής πλευράς, και δεν έγιναν ανακοινώσεις σχετικά με τον Ποσειδώνα κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Πούτιν στην Ελλάδα.

Ο Šefčovič εξέφρασε αμφιβολίες ότι το έργο θα είναι εμπορικά βιώσιμο. Είπε ότι κάθε φορά που ερωτάται σχετικά με  πιθανά μεγάλα μελλοντικά σχέδια αγωγών, είναι η επιστροφή στο βασικό ερώτημα του πόσο αέριο χρειάζεται η Ευρώπη. Με τη βοήθεια όλων των ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων των κρατών μελών και των προμηθευτών, είπε ότι σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2030 η ΕΕ θα χρειάζεται 380-450 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) φυσικού αερίου, το οποίο είναι ουσιαστικά το ίδιο ποσό το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα.

Περισσότερα εδώ.